Warning: Undefined array key "mob" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 20

Warning: Undefined array key "id" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 31

Warning: Undefined array key "uzemi" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 35

Warning: Undefined array key "gen" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 39

Warning: Undefined array key "nahled" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 43

Warning: Undefined array key "stranka" in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 47
Zkušební přeprava návěsů z Čopu do Budapešti - K-REPORT český dopravní server

Warning: Undefined variable $gen in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 75

naše weby

Výpravní budova 16/H
aktualizace 18. 11. 2023
Tranzitní koridory
popisy, tabulky, foto...
Historie českých SPZ
aktualizace 12. 1. 2007
Elektrizace ve Slezsku
historie, mapy, tabulky

naši partneři

praktické

RSS 2.0RSS 2.0
mobilní verze

tiráž

© Společnost přátel kolejové dopravy,
2004–2024
ISSN 1801-6189
celá tiráž | přispěvatelé
ochrana osobních údajů
redakce@k-report.net


Warning: Undefined variable $gen in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 92

Warning: Undefined variable $nahled in /usr/local/www/data-dist/aktuality/index.php on line 115

aktuality » zkušební přeprava návěsů z čopu do budapešti

Zkušební přeprava návěsů z Čopu do Budapešti

autor: Železniční magazín
vloženo: 4. 11. 2023

Koncem září uskutečnila skupina Rail Cargo zkušební zpáteční přepravu silničních návěsů mezi Čopem a Budapeští. Použity byly standardní kapsové vozy typu T3000e, které poskytla skupina VTG, včetně modulů road2Link, jež umožňují do standardního kapsového vozu naložit silniční návěs, který není uzpůsoben k překládce mechanismy kombinované dopravy.

Průjezdný profil na trati umožňuje touto technikou přepravit návěsy o obvyklé rohové výšce 4 m. Dva silniční návěsy byly nejprve naloženy v překladišti společnosti Liski (součást UZ) v Čopu, z něhož vyjely dne 26. 9., a byly dopraveny do terminálu BILK v Budapešti. Po vykládce zboží byly tytéž návěsy přepraveny zpět do Čopu. Dále v ukrajinském vnitrozemí byly návěsy dopraveny po silnici.

Tyto jízdy se uskutečnily v rámci myšlenky pravidelných přeprav mezi Kyjevem a Budapeští, případně Vídní, podle vyjádření VTG však ještě není stanoveno konkrétní datum zahájení takových přeprav a v současné době probíhají jednání mezi zainteresovanými stranami.

Systém road2Link (uváděný také jako roadrailLink, resp. r2L) vyvinula rakouská společnost VEGA International Car Transport & Logistic – Trading (VEGA) původně primárně k nedoprovázeným přepravám silničních tahačů, šasi nákladních automobilů, autobusů nebo užitkových vozidel. Postupně se jeho uplatnění rozšiřuje a byl také představen na mnoha veletrzích.

V roce 2021 krátce probíhaly přepravy s jeho využitím i v tranzitu přes ČR. Ve spolupráci s různými přepravci tento systém provozuje přímo VEGA, zejména právě k výše uvedeným méně obvyklým přepravám. Pro přepravy běžných silničních návěsů jej pak využívá VTG, dnes již na několika linkách zejména v prostoru mezi Polskem, Německem, Rakouskem a Itálií.

Celá aktualita na ŽM